Dieta

#

Top 10 zdrowych dla serca pokarmów, które musisz włączyć do swojej diety!

  • 27 stycznia 2022

Nie ulega wątpliwości, że Twoja dieta powinna składać się ze zdrowej żywności. Jednak czy wiesz, że niektóre zdrowe produkty żywnościowe są szczególnie ukierunkowane na Twoje serce? Żywność zdrowa dla serca jest pożywna jako całość. W szczególności, dąży do prawidłowego funkcjonowania serca.

Według najnowszych badań, jeśli chcesz poznać przyczynę jednego na cztery zgony, w Indiach jest nią choroba układu krążenia. Przy tak gwałtownie rosnących liczbach, nadszedł czas, aby przejąć odpowiedzialność za swoje zdrowie i podjąć działania. Serce bije non-stop i sprawiedliwe jest, że w zamian otrzymuje królewskie traktowanie.

Obok ćwiczeń, dieta odgrywa kluczową rolę w utrzymaniu zdrowego serca. Osoby, które regularnie spożywają pokarmy zdrowe dla serca, będą miały zmniejszone ryzyko wystąpienia dolegliwości sercowo-naczyniowych.

10 zdrowych dla serca produktów spożywczych Poniżej

znajduje się lista 10 superfoods, które są nie tylko pyszne, ale także są nowym najlepszym przyjacielem Twojego serca.

1. RybyWszyscy

ci, którzy lubią jeść ryby, mają szczęście. Są pyszne, sycące i, oczywiście, przyjazne dla serca. Zdrowe tłuszcze zawarte w rybach obniżają poziom złego cholesterolu w organizmie, zmniejszając ryzyko chorób serca. Szczególnie rohu, surmai, łosoś, bangda i Basa oraz różne inne słodkowodne i morskie ryby są do tego celu idealne.

Zalecamy nie więcej niż cztery łyżeczki oleju dziennie. Należy więc unikać smażenia ryb. Zamiast tego, można grillować lub gotować na parze, a następnie smażyć z odrobiną oleju.

2. Nasiona

Nie daj się zwieść ich maleńkim rozmiarom. Nasiona takie jak dynia, nasiona chia i nasiona lnu są bogate w omega3, a także błonnik. Oba są idealnymi właściwościami zdrowej dla serca żywności. Co więcej, nasiona te są doskonałym materiałem na przekąskę. Po pierwsze, upraż je na sucho osobno lub razem i przechowuj w szczelnym pojemniku. Następnie chwyć garść dla szybkiej i zdrowej opcji przekąski.

3. Orzechy

Podobnie jak nasiona, orzechy są niezbędne dla serca i zawierają ogromną dobroć. W szczególności, należy dodać orzechy włoskie i migdały jako część swojej zdrowej diety serca. Oba zawierają tłuszcze, które są niezbędne dla organizmu. Tłuszcze te zmniejszają odkładanie się blaszki miażdżycowej w tętnicach wieńcowych. W rezultacie, obniżają poziom złego cholesterolu i utrzymują serce wolne od chorób.

4. Przyprawy

Hindusi uwielbiają przyprawy. Nie ma dnia mija bez użycia co najmniej jednego z nich. Tak więc, ten jeden powinien być jak spacer w parku. Kurkuma, kolendra, kminek i cynamon to tylko niektóre z tych zdrowych dla serca przypraw, które można wymienić. Pomagają one sercu poprzez zmniejszanie przewlekłych stanów zapalnych. Dlatego używaj ich obficie podczas gotowania.

5. CzosnekCzosnek

pomaga obniżyć ciśnienie krwi i cholesterol w organizmie, co wspomaga zdrowe funkcjonowanie serca. Indyjskie przepisy kulinarne mają tradycję dodawania czosnku do sosów, dal i suchych przetworów. Co zaskakujące, ta zdrowa dla serca żywność daje najlepsze rezultaty, gdy jest spożywana na surowo na pusty żołądek. Więc zmiażdżyć je drobno i połknąć je.

6.

SzpinakNigdy nie można się pomylić z zielonych warzyw liściastych. Na przykład, szpinak jest bardzo korzystne dla serca ze względu na jego włóknistej natury. Ponadto, jest doskonałym źródłem magnezu i potasu w diecie. Wszystkie te składniki odżywcze pomagają obniżyć ciśnienie krwi, które jest jedną z głównych przyczyn chorób sercowo-naczyniowych.

Jednak nadmierne gotowanie szpinaku traci swoje wartości odżywcze. Unikaj tego i zdejmij go z kuchenki szybko.

7. OwiesTen

popularny element śniadania jest rzeczywiście częścią zdrowej żywności serca. Jako całość, owies pomóc sercu poprzez zmniejszenie złego cholesterolu w organizmie. Ponadto, owies ma bardzo wysoką zawartość błonnika.

Są łatwe do przyrządzenia i idealnie nadają się na poranne posiłki. Aby zjeść je jako przekąskę, możesz posypać jogurt otrębami owsianymi. Jest to bardzo sycące i wypełnia żołądek.

8. Curd

Jogurt lub curd ma wiele korzyści, a jedną z nich jest jego przyjazna sercu natura. Mówiąc o pełnowartościowych, zdrowych produktów spożywczych, curd kradnie miejsce. Jest to dobrze zbilansowane źródło białka, tłuszczów, węglowodanów, witamin i minerałów.

Co więcej, to właśnie wysoka zawartość potasu i probiotyków obniża odpowiednio ciśnienie krwi i cholesterol. To z kolei zmniejsza ryzyko wystąpienia dolegliwości sercowych.

9.

Zielona

herbataZielona

herbata jest doskonała dla utraty wagi i serca, również bogatym źródłem przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze spowalniają gromadzenie się tłuszczu w tętnicach. Jedną z głównych przyczyn dolegliwości serca dzieje się być złogi tłuszczu w tętnicach. Idealnie, można mieć do 2 filiżanek zielonej herbaty dziennie jako zalecana wielkość porcji.

10. Soja

Produkty wysokotłuszczowe, takie jak mięso i ser, stanowią zagrożenie dla serca, zwłaszcza jeśli są spożywane regularnie. Soja może pomóc Ci zrównoważyć te obawy. Jest ona uboga w tłuszcze nasycone, a także stanowi bogate źródło białka. W związku z tym, różne produkty sojowe są doskonałą roślinną alternatywą dla tego typu żywności. Działa to na korzyść zarówno wegetarian, jak i niewegetarian.

Ten artykuł przybliża Cię o krok do zdrowego i szczęśliwego serca. Z pewnością znajdziesz na tej liście pokarmy, które najlepiej pasują do Twojej diety i potrzeb. Należy jednak pamiętać o regularnym spożywaniu tych zdrowych dla serca produktów, aby czerpać z nich korzyści i podnieść jakość swojego życia.

Tags: curdfishgarlicgreen teaheart healthheart healthyheart healthy foodnutsOatsseedsSoyspicesspinachTop 10 Heart-Healthy Foods musisz włączyć do swojej diety!