Dieta

#

Samoopieka w drugiej fali COVID-19

  • 6 grudnia 2021

Czy spędzasz zbyt dużo czasu na mediach społecznościowych? Czy Twój cykl snu znów się pogorszył? Czy konsultowałeś ostatnio wiele wiadomości? Czy masz poczucie Déjà vu od ostatniego zamknięcia? Jeśli odpowiedziałeś "tak" na co najmniej jedno z tych stwierdzeń, to jesteś we właściwym miejscu. Przewiń w dół, aby dowiedzieć się więcej

CTA- Przejmij kontrolę nad swoim zmartwieniem teraz. Nasi terapeuci są tylko o jedno kliknięcie stąd.

Życie znów przybrało niespotykany obrót, tym razem bardziej intensywny niż kiedykolwiek. Beznadzieja, zmartwienia i niepokój są wszędzie. Nie zamierzamy powiedzieć, aby być pozytywne, ani nie zamierzamy mówić rzeczy jak "to też minie, Bądźmy pozytywni" raczej zamierzamy pomóc w ustanowieniu prostych rutyn zdrowia psychicznego w celu dzielnie przez te czasy testowania jeden dzień na raz.

Większość części kraju są w zamknięciu, i szczerze mówiąc, czujemy się tak, jakbyśmy grali nadrobić zaległości z czasem. Jedyna różnica między poprzednim zamknięciem a obecnym polega na tym, że staramy się przetrwać ten. Tak więc kwestia dbania o siebie i próbowania pozostania produktywnym jest za oknem. Chociaż rozumiemy to, ważne jest, aby praktykować proste rutyny samoopieki, aby przynieść poczucie spokoju do tej burzy.

Czym jest samoopieka?

Najprościej mówiąc, samoopieka to nic innego jak dbanie o siebie, odżywianie się, a także codzienny kontakt z rzeczywistością. Panuje powszechny mit, że dbać o siebie mogą tylko osoby, które mają wystarczająco dużo czasu i pieniędzy, samokontrola jest wszystkim innym.

Kiedy dbamy o siebie, zwłaszcza w tych trudnych czasach, nie tylko wzmacniamy naszą odporność, ale także przekazujemy ją naszej rodzinie i przyjaciołom. Podobnie jak wirus, siła i wytrwałość są również bardzo potrzebnym czynnikiem zarażającym. Samoopieka jest często mylona z samodoskonaleniem, ale nie oznacza ona "chcę się poprawić", lecz raczej jest ciekawym sposobem przystosowania się i pielęgnowania siebie w niespotykanych czasach.

Bariery w samoopiece:

  1. Bariera fizyczna: Szczególnie w takim czasie jak ten, oddawanie się samoopiece, która obejmuje aktywność fizyczną, taką jak trekking lub podróżowanie, może nie być możliwe. Dlatego osoby, które uwielbiają podróżować, mogą mieć trudności z zaangażowaniem się w swoją wersję miłości własnej.
  2. Bariera mentalna: Miłość własna jest zawsze określana jako winna przyjemność, więc przełamanie tego sposobu myślenia i normalizacja miłości własnej jest bardzo ważna. Zwłaszcza w takim czasie, kiedy większość naszej energii pochłaniają obowiązki i praca, może to być bardzo trudne.

Oznaki słabej samoopieki Aby

lepiej zrozumieć te bariery, musimy najpierw zrozumieć oznaki słabej samoopieki.

  1. Kłopoty ze snem: Posiadanie częstych kłopotów ze snem wskazuje na główny stresor, który cię niepokoi. Inwestując zbyt dużo czasu, myślenie o stresorze może poważnie wpłynąć na jakość snu, prowadząc ostatecznie do zaburzeń poznawczych.
  2. Nastrój: jeśli widzisz siebie drżącego na rollercoasterze emocji, może to być potencjalny wskaźnik braku wystarczającej samoopieki.
  3. Wycofanie: nagła utrata zainteresowania kontaktami międzyludzkimi i brak zainteresowania podejmowaniem jakichkolwiek inicjatyw są uderzającymi wskaźnikami słabego zdrowia emocjonalnego i dbałości o siebie.
  4. Nerwowość: Uczucie ciągłego niepokoju, zdenerwowania i lęku przez większą część dnia to kolejny klasyczny symptom słabej samoopieki.
  5. Ryzykowne zachowania: Zwiększona zależność od alkoholu/narkotyków/palenia może być szkodliwa w podejmowaniu decyzji.

Jak powiązana jest samoopieka i druga fala COVID-19?

Obserwujemy wzrost zachorowań na choroby psychiczne, a mianowicie depresję i stany lękowe. Według ostatnich badań przeprowadzonych przez Johns Hopkins University, nastąpił znaczny wzrost o 20% w zakresie zdrowia psychicznego, zwłaszcza z powodu drugiej fali. Może to być spowodowane paniką i niepokojem z czystej niepewności i otwartości choroby. Wiele my traciliśmy someone kochamy choroba lub my sami zakontraktowaliśmy chorobę która rozprzestrzenia jak wildfire, i ten stan nieprzygotowanie bezpośrednio wpływa nasz współczulny układ nerwowy który produkuje fight-or-flight odpowiedź.

Kilka przydatnych wskazówek do praktyki self-care

#1 NutritionIt

jest niezwykle ważne, aby utrzymać dobrze zbilansowaną dietę, zwłaszcza w czasie takim jak ten. Wzmacnianie naszej odporności jest wszystkim, a większość z tego pochodzi z jedzenia, które spożywamy. Upewnij się, że jesz na czas i praktykuj przemyślane nawyki żywieniowe, np.: nie używaj telefonu komórkowego ani nie oglądaj telewizji podczas jedzenia.

#2 Praktykuj dobrą higienęDbanie o siebie

oznacza również praktykowanie dobrych praktyk higienicznych. Branie prysznica i odpowiednia higiena są bardzo ważne po wizycie w supermarkecie, biurze, itp.

#3 Wirtualne nad

rabianie zaległości Niezwykle ważne jest

nawiązywanie kontaktów towarzyskich, nawet jeśli są one wirtualne. Wygospodaruj trochę czasu w tygodniu i zorganizuj wieczory gier, wieczory filmowe, spotkania z rodziną i przyjaciółmi.

#4 Znajdź czas na relaksZaangażowanie

się

w proste ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne podobno obniża poziom stresu i niepokoju. Postaraj się więc poświęcić pięć minut dziennie na proste ćwiczenia oddechowe.

#5 Get good sleepCOVIDSOMNIA

is real, and this affects our functioning ability, so get at least 7 to 8 hours of sleep. Badania wykazały, że ograniczenie spożycia wiadomości i godzin nadawania wiadomości znacznie poprawia jakość snu.

#6 Podnieś nowe hobbySpróbuj

przeczytać książkę lub nauczyć się umiejętności, które zawsze chciałeś. To uwalnia hormony szczęścia i wszyscy moglibyśmy użyć trochę szczęśliwy hormon teraz.

#7 Ustaw rutynę ranoWiększość

z nas nie ma rutyny porannej i bezpośrednio dostać się do obowiązków i zadań związanych z pracą tak szybko, jak się obudzić. To również był największy problem w pracy z domu scenariuszy. Nie dostajemy przejściowej rutyny, aby dostać się do pracy lub trybu domowego. Tak więc, ustawienie prostej porannej rutyny, takiej jak uziemienie poczucia pomoże przynieść poczucie spokoju i może ustawić ton dla reszty dnia.

#8 Uzyskaj profesjonalną pomocW

pewnym momencie w naszym życiu, upadamy i kruszymy się, i jest to całkowicie normalne, aby to zrobić. Szukanie pomocy nie jest oznaką słabości, a raczej oznaką siły. Przejęcie odpowiedzialności za sprawy zawsze zmniejszy wpływ, jaki mogą one wywrzeć w późniejszym okresie naszego życia.

Stosowanie się do powyższych wskazówek może pomóc Ci zrobić jeden mały krok we właściwym kierunku. Sprawy mogą być przytłaczające, a rozmowa z profesjonalistą pomoże Ci się przewietrzyć i uzyskać bardzo potrzebne wskazówki i kierunek, który pomoże Ci poskładać wszystkie kawałki do kupy. Porozmawiaj z nami teraz, aby dowiedzieć się więcej, do tego czasu pozostań zdrowy i bezpieczny.

Przestrzeganie powyższych wskazówek może pomóc Ci zrobić jeden mały krok we właściwym kierunku. Sprawy mogą być przytłaczające, a rozmowa z profesjonalistą pomoże Ci się przewietrzyć i uzyskać bardzo potrzebne wskazówki i kierunek, który pomoże Ci poskładać wszystkie kawałki w całość. Porozmawiaj z nami teraz, aby dowiedzieć się więcej, do tego czasu pozostań zdrowy i bezpieczny.

Często zadawane pytania (FAQs)

P. Jeśli "kaszlę", czuję, że to Covid i wpadam w panikę. Jak powinienem to kontrolować?

A. To naturalne, że tak myślisz, ale jeśli te myśli są uporczywe i utrudniają ci codzienne funkcjonowanie, to właśnie wtedy musisz podjąć jakieś działania. Jeśli zauważysz, że przez większość dnia czujesz się niespokojny, ważne jest, aby zapisać te myśli i sprawdzić, na ile są one pod twoją kontrolą.

P. Straciłem bliską osobę z powodu COVID-19, nie mam już nadziei.

O. Jest nam niezmiernie przykro to słyszeć, modlimy się za Ciebie i Twoją rodzinę, abyście przez to przeszli. Jakkolwiek ciężko to brzmi, każdy z nas przeżywa żałobę w inny sposób. Ale ważne jest, aby zrozumieć, co ten smutek dla Ciebie oznacza. Porozmawiaj z naszym specjalistą od żałoby, aby dowiedzieć się więcej.

P. Jak mogę skontaktować się z profesjonalistą?

O. Mamy wielu wykwalifikowanych specjalistów. Wystarczy, że klikniesz na link na początku tego artykułu, a zostaniesz przekierowany do naszego specjalisty - to takie proste. Z niecierpliwością czekamy, aby służyć Ci w każdy możliwy sposób.

Tagi: Bariery w samoopieceZadbaj o dobry senZnajdź profesjonalną pomocJakie są powiązania między samoopieką a drugą falą COVID-19?odżywianieZacznij uprawiać nowe hobbyPraktykuj dobrą higienęSamoopieka w drugiej fali COVID-19Ustaw poranną rutynęZnaki słabej samoopiekiKilka przydatnych wskazówek dotyczących praktyki samoopiekiPoświęć czas na relaksWirtualne nadrabianie zaległościCzym jest samoopieka?