Dieta

#

Zdrowe wskazówki, których należy przestrzegać, aby odzyskać siły po świątecznym obżarstwie!

  • 31 stycznia 2022

Indie to kraj festiwali, a my uwielbiamy je wszystkie obchodzić. W ciągu jednego roku kalendarzowego mamy więcej festiwali, niż jesteśmy w stanie uczcić. Każdy festiwal obchodzimy z oddaniem, zwracając uwagę na każdy zwyczaj, rytuał i tradycję.

Każdy festiwal w Indiach wiąże się z zebraniami społeczności, spotkaniami z przyjaciółmi i rodzinami oraz wyjątkowymi potrawami przyrządzanymi podczas tego festiwalu. Przepyszne przysmaki, rozpływające się w ustach desery i słodycze, takie jak Modak w Ganesh Utsav, Gujiya w Holi czy Gulab Jamun lub Jalebi w Diwali, mishti doi i payesh podczas Durga Puja są częścią festiwalowego menu.

Jeśli odłożymy na bok rytuały, festiwale oznaczają zabawę, jedzenie i rekreację. Indyjskie festiwale są niekompletne bez spotkań i rozmów. Na tych świątecznych spotkaniach towarzyskich z pewnością pojawiają się pyszne gotowane posiłki i słodycze. Niektóre z nich przychodzą do nas jako prasad. Czy to z obawy przed gniewem boskim, czy z prostego, szczęśliwego uczucia, jakie towarzyszy nam podczas spotkań z przyjaciółmi i krewnymi, jemy razem posiłki, a co najważniejsze, dzielimy się tymi świątecznymi słodyczami i objadamy się.

Bezmyślne podjadanie podczas

festiwaliPrzełammy świąteczne przejedzenie. Generalnie, jeśli raczymy się 2-3 deserami w ciągu dnia, to w okresie świątecznym nieświadomie zjadamy około 15 słodyczy w ciągu tygodnia, co prowadzi do zwiększonego spożycia cukru. Ponadto w tym czasie spożywamy również zwiększoną ilość nabiału, tłuszczów nasyconych i nienasyconych, gotowych przekąsek oraz solonych lub słodzonych suszonych owoców.

Wysokie spożycie cukru, w połączeniu z siedzącym trybem życia, nieregularnymi godzinami pracy, spożyciem napojów zawierających kofeinę i alkoholu, może zacząć objawiać się w postaci powiększonej talii zaraz po ważnych festiwalach, takich jak Navratri, Durga Puja, Onam, Diwali i Bhai Duj.

Czasami ślepo podążamy za naszymi tradycjami, nie biorąc pod uwagę naszego stanu fizycznego, ograniczeń stylu życia i parametrów takich jak wiek, choroby i stan emocjonalny. Na przykład, pościmy przez te dziewięć dni Navratri. Jemy to, co widzieliśmy, jak nasi rodzice i starsi jedli, kiedy dorastaliśmy: smażone, bogate w skrobię i cukier jedzenie. W rezultacie błędnie kojarzymy to święto z niewłaściwym jedzeniem.

Tymczasem nasi przodkowie prowadzili inne życie. Byli bardziej aktywni, mniej przywiązani do gadżetów i nie byli narażeni na pełne cukru i konserwantów fast foody, które są częścią naszych codziennych zszywek. Dlatego zaleca się wprowadzanie konkretnych zmian w naszym codziennym menu, zgodnie z naszym stylem życia i zapotrzebowaniem na kalorie, nawet jeśli pościmy lub świętujemy podczas festiwalu.

Według raportu z badań, ludzie jedzą o 40% więcej, gdy jedzą w grupie, co jest nieregularne i naraża nas na pewne bezpośrednie ryzyko dla zdrowia. I oczywiście, nie zawsze mamy czas na ćwiczenia i schodzimy z toru i mamy tendencję do przybierania kilku kilogramów.

Najczęstsze błędy, które popełniamy po świątecznym obżarstwie1

.

Yo-yo dietingTo

jest w porządku, aby uzyskać off-track czasami. To normalne. Możesz wrócić do rutyny stopniowo. Ale największym błędem po sezonie świątecznym jest to, że idziemy na ekstremalne harmonogramy ćwiczeń i diet. Czujemy, że te formy samoukarania i zaprzeczania mogą pomóc nam zrzucić te dodatkowe kilogramy. Jednak każda skrajność może zaszkodzić naszemu organizmowi, zamiast przywrócić go do formy. Nagła zmiana wzorców żywieniowych, od przejadania się do trybu głodowego, ciało staje się zdezorientowane. Nasz metabolizm przestaje być zrównoważony i zaczyna pracować na niższych obrotach lub na bardzo wysokich. Oba mogą być szkodliwe dla organizmu.

2. Resorting do "cudownej pigułki. "

Czasami uciekamy się do ekstremalnych środków, takich jak koktajle zastępujące posiłek i magiczne pigułki, aby stopić nadmiar tłuszczu od razu. Czy one działają? Tak, działają. Czy mają skutki uboczne? Niektóre z nich mają. Czy powinniśmy je stosować bez konsultacji z dietetykiem lub trenerem zdrowia? Absolutnie nie.

3. Detoks na jeden dzień i zniknąć całą wagę w 7 dni

Mamy dziesięć strzałów wody wapiennej lub sok lauki lub diety dahi-papaya na tydzień, aby wrócić do formy. Wierzymy, że indyjska medycyna tradycyjna i Ayurveda zdecydowanie zalecają zdrowe rytuały oczyszczania i postu. Oczywiście, praktyki ajurwedyjskie obejmują rytuały detoksykacyjne. Ale czy my rozumiemy Ajurwedę? Czy rozumiejąc swoje dosze za pomocą kalkulatora online, mogę przejść na zaplanowane przez siebie tygodniowe oczyszczanie? Nie, nie możemy.

4. Członkostwo w siłowni quick-fixBłyskotliwie

jest mieć członkostwo, kiedy ciało jest zdolne do ćwiczeń. Kiedy mamy nadwagę, możemy potrzebować iść na badania lekarskie i mieć trenera fitness przed rozpoczęciem podróży na siłownię. Ale zamiast to zrobić, zapisujemy się na członkostwo w siłowni bez oceny naszych celów fitness.

Jednak badania pokazują, że większość ludzi, którzy biorą roczne członkostwo w siłowniach spaść z wagonu w ciągu sześciu tygodni od rozpoczęcia. Powodem jest to, że nie są one fizycznie w stanie wskoczyć do rutyny. Porównują się również z innymi bywalcami siłowni i czują się zdemotywowani z powodu negatywnych problemów związanych z wizerunkiem ciała.

Podejmowanie właściwych kroków: Przed i po - sezon świąteczny1

.

Zacznij prostą i łatwą do naśladowania rutynę fitnessWygospodaruj

co

najmniej pół godziny na ćwiczenia codziennie, nawet w sezonie świątecznym. 30-minutowa aktywność fizyczna może zdziałać cuda, pozostawiając Cię aktywnym przez cały dzień.

2. Jedz uważnie i radośnieKto

nie lubi słodyczy? Na pewno wolno ci traktować się do tych niebiańsko smakujących deserów. Ale, mieć samokontroli, jeść z umiarem, i jesteś dobry, aby przejść. Podtrzymuj swoje czyste nawyki żywieniowe i unikaj binge eating.

3. Nie stosuj diet fadStrict diety

jak keto lub przerywany czczo może pomóc w krótkim okresie, ale potrzebują one wyższe zobowiązania. Co więcej, przestrzeganie ich bez nadzoru może prowadzić do niedoborów składników odżywczych. Zamiast tego poszukaj zrównoważonej diety pod okiem wykwalifikowanego dietetyka.

4. Bądź delikatna dla siebieRozwijaj

pozytywną relację między jedzeniem a świętami. Czasami przejadamy się, aby pomieścić dodatkowy kawałek laddoo zrobiony przez członka rodziny, aby nie zranić jego uczuć. Zapisz sobie, że zjesz ten kawałek słodkości ugotowany z miłością, kiedy będziesz lekko głodny. Samo rozłożenie w czasie spożywania ulubionych potraw może pomóc ci zachować kontrolę.

5. Zdrowe zamianyZamiast

kupionych w sklepie kachoris, zrób puris ze zdrowym nadzieniem. Zamiast smażonych przekąsek, sięgnij po smaczne zamienniki, takie jak pieczone makhany, hummus z chlebem pita, frytki ze słodkich ziemniaków podawane z domową salsą pomidorową. Jeśli planujesz spożywać alkohol, powiedz "nie" dodatkom i mieszankom. Zamiast tego wypij dużo wody, aby się nawodnić.

6. Szukaj pomocy u najlepszych w biznesieŚciągnij

aplikację HealthifyMe na swój telefon. Śledź kalorie, rozmawiaj z ekspertami, a oni poprowadzą Cię przez najpiękniejsze pory roku. Eid, Diwali, Boże Narodzenie, Nowy Rok i sezon ślubny, dlaczego mielibyśmy przegapić całą zabawę?

TakeawayZrozummy czyste odżywianie, które jest koniecznością dla zdrowego stylu życia. Jednak zdrowy styl życia wiąże się z praktyką i zaangażowaniem. Wiąże się również z praktycznością i miłością do samego siebie. Nagrodą dla siebie w tym sezonie świątecznym jest skorygowanie niezdrowych nawyków. Podejmij inicjatywy w kierunku poprawy swojego zdrowia.

Festiwale są przedłużeniem naszego bogatego dziedzictwa kulturowego. Więc pozwól nam świętować nasze niesamowite festiwale bez ograniczeń, ale z jasno określonym planem i konkretnymi life hackami.

Czytaj także:

Jedzenie zdrowo podczas sezonu świątecznegoTagi: Wspólne błędy, które popełniamy po świątecznym bingedietdiet planexerciseFestivalfestival weight gainfestivefestive bingefitnesshealthifymehealthy dietHealthy Tips You Should Follow to Recover From a Festive Binge!Mindless snacking during festivalsweight losssworkout